5 december
Karin Boye

Bokcirkel - Djur och människor

Vi läser och diskuterar tre böcker som på olika sätt handlar om relationen mellan människan och andra djur. Om hur vi lever tillsammans och påverkar varandra. Denna gång dags för Äta djur av Jonathan Safran Foer

Vi läser och diskuterar tre böcker som på olika sätt handlar om relationen mellan människan och andra djur. Om hur vi lever tillsammans och påverkar varandra. Djurens språk - Det hemliga samtalet i naturens värld av Eva Meijer, Löpa varg av Kerstin Ekman och Äta djur av Jonathan Safran Foer.

*

Biblioteket har minst 5 exemplar av varje titel, utöver dessa skaffar du boken själv. Begränsat antal deltagare. Anmäl dig till evenemang@alingsas.se.

Missa inte kulturhusets övriga bokcirklar: Under hösten 2024 har vi tre bokcirklar för vuxna på Alingsås kulturhus, en skönlitterär, en om människans relation till djur, samt en som knyter an till Anja Fredells utställning Sorting Things Out i konsthallen.

Skönlitteratur

Torsdag 29/8 kl. 10.30, De ofrälsta av Robert Harris