Drama workshop, infomöte och boka en filmpedagog!

Välkommen till info-möte 12/9

Välkommen till ett informationsmöte där vi berättar om höstens kulturutbud! Vad händer på Palladium, biblioteket, museet och konsthallen? Vilka skapande skolaprojekt har beviljats kommunen?

Vid mötet kommer vi att informera om ansökningsprocessen
för kommande skapande skola-bidrag. Vi vill även diskutera hur vi önskar samverka i framtiden, för att kulturen bäst ska nå ut till barn och unga.

Alla som är intresserade är välkomna!

Tid: 15.00
Dag: Torsdag 12/9
Plats: Digitalt via Google Meet
LÄNK: https://meet.google.com/bsf-yqjq-eej

Drama Workshop

Dramapedagogiska workshops med skådespelaren Andréas Fjordstig
Under de senaste två åren har jag haft förmånen att arbeta med över fyra tusen elever genom lekar och övningar som fokuserar på samarbete, improvisation, trygghet och fokus. Dramapedagogik är en mycket effektiv metod för att på ett lustfyllt sätt beröra dessa viktiga områden.

I denna provapålektion kommer jag att presentera ett urval av övningar från min serie, så att både elever och lärare får en inblick i vad dramapedagogik innebär. Det blir en härlig stund fylld med skratt, lek och insikter.

Hör andreas berätta själv om sitt arbete HÄR

Vi ses!

Anmäl intresse HÄR

Boka en Filmpedagog

Till de filmer vi erbjuder under Filmfestivalen  finns möjlighet att fördjupa upplevelsen i klassrummet

Vi erbjuder i samband med filmvisningarna ett besök av Filmpedagogerna - som kan komma till er skola för att prata om filmen ni sett med era grupper!

Filmpedagogerna  jobbar med  konceptet  TALA FILM, TALA LIV

• En metod som går att använda till alla filmer (även teater, läsning mm). Metoden ”Tala film-tala liv”  är bra att kunna använda när man visat något eleverna berörs av och behöver få prata om efteråt. Metoden utgår i den individuella upplevelsen och styr bort från recenserande.

• En praktisk filmövning i helklass som ger en inblick i hur filmberättelser kommer till. Samtliga elever görs delaktiga och de brukar tycka att det är mycket roligt.

Anmäl intresse HÄR